Käyttöehdot
1. Rekisteröityminen
1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttaja halutessaan kuitenkin voi:
- Rekisteröityä kuluttajana Kolo Design Oy asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pyydetyt tiedot.
- Rekisteröityessään kuluttajan tulee antaa suostumuksensa, että Kolo Design Oy rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Kolo Design Oy:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Kolo Design Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille.
1.2. Kuluttajan tulee noudattaa erityistä tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Ammattitaitoinen palveleva henkilökuntamme auttaa mielellään myös puhelimitse kaikissa tiedusteluihin ja tilauksiin liittyvissä asioissa. Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Kolo Design Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu tilaus tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Kolo Design Oy:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.
3. Hinnat
3.1. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 24 %). Voimassa oleva hinta on näkyvissä verkkokaupassa. Voimassa oleva hinta on Euroissa (EUR).
4. Toimitus
4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta - viiteen (2-5) arkipäivää. Jos tuote on loppunut tilapäisesti tai kokonaan niin ilmoitamme asiasta viipymättä ja myös, jos toimitusaika on pidempi.
4.2 Ilmoitamme tuotteen esittelysivulla mikäli toimitusaika on olennaisesti muuta kuin kohdassa 4.1 on kerrottu.
4.3. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan kuluttajan toiveen, mikäli se on mahdollista.
4.4. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Kolo Design Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
4.5. Kolo Design Oy:n toimitukset tapahtuvat pääosin Suomen Postin tai DB Schenkerin välityksellä. Jos kuluttaja haluaa käyttää eri kuljetuspalvelua niin hinnoista ja ehdoista sovitaan erikseen Kolo Design Oy:n kanssa. Toimituskulut lasketaan verkkokaupan kassalla.
5. Maksuehdot
5.1. Suomalaiset kuluttaja-asiakkaat: Klarna Checkout. Maksuehdot löytyvät täältä.
5.2 Yritysasiakkaat ja kuluttaja-asiakkaat muualla kuin Suomessa: Checkout Finland Oy. Maksuehdot löytyvät täältä.
6. Palautukset
6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@kolodesign.fi tai puhelimitse 050 540 3211 ennen tuotteen palauttamista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen / tuotteet ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta. Palautus lähetetään osoitteeseen: Kolo Design Oy, Asiakaspalautus, Tolvasentie 1, 80130 Joensuu.
6.3. Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita tai tuotteita mihin tulee asiakkaan kaiverrusteksti, logo tai kuva – ellei tuotteessa ole virhettä, joka on tapahtunut Kolo Design Oy:n puolelta.
7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.
8. Reklamaatio
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Kolo Design Oy:lle, joko sähköpostitse osoitteeseen info@kolodesign.fi postitse osoitteeseen: Kolo Design Oy, Asiakaspalautus, Tolvasentie 1, 80130 Joensuu tai puhelimitse 050 540 3211. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Kolo Design Oy:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Kolo Design Oy palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.
9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. Kolo Design Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Kolo Design Oy vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Kolo Design Oy toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.